Szkolenie w czasie rzeczywistym
nie jest to uprzednio nagrany materiał
6 godzin wraz z przerwą
rozpoczynamy o godz. 9.00
Wydrukowany certyfikat
który wyślemy pocztą
Grupa do 25 osób
każdy będzie miał czas na zadawanie pytań
Możliwość zadawania pytań
i dyskusji z innymi uczestnikami
Dostępne na komputerze, tablecie i smartfonie
z dowolnego miejsca
Art. 44 ust. 5 ustawy o ochronie sygnalistów wymaga, aby pracownicy upoważnieni do przyjmowania zgłoszeń, dokonywania ich weryfikacji i podejmowania działań następczych przechodzili szkolenia w tym zakresie. Niniejsze szkolenie realizuje ten ustawowy obowiązek.
Ustawa o ochronie sygnalistów weszła w życie. Zobowiązane podmioty ustanowiły procedury zgłoszeń wewnętrznych, a zobowiązane organy procedury zgłoszeń zewnętrznych. Wchodzimy w etap stosowania ustawy, który może wywoływać wiele pytań prawnych i praktycznych. Najważniejsze z nich to: jak daleko sięga ochrona sygnalisty, czy ma on w miejscu pracy swoisty „immunitet”, jak praktycznie chronić tożsamość sygnalisty, czy zgłoszenie może być „oczywiście bezzasadne”, od czego zacząć postępowanie wyjaśniające, co może być dowodem, na jakim etapie należy informować organy zewnętrzne, jakie informacje możemy przekazać w informacji zwrotnej dla sygnalisty, czy osobie pomówionej można przekazać dane sygnalisty?
Na te i wiele innych pytań odpowiemy podczas szkolenia. Zajmiemy się praktycznymi aspektami stosowania ustawy i procedur zgłoszeniowych oraz prowadzenia działań następczych, w tym postępowań wyjaśniających.
Szkolenie jest przeznaczone dla osób zajmujących się przyjmowaniem zgłoszeń wewnętrznych i zewnętrznych, rejestracją zgłoszeń, prowadzeniem postępowań wyjaśniających, kontaktowaniem się z sygnalistami, zatwierdzaniem wniosków z postępowań oraz audytowaniem lub kontrolowaniem takich działań.
1. Od czego zależy skuteczność kanałów zgłoszeniowych:
a. aspekty psychologiczne;
b. aspekty techniczne;
c. przywództwo i zaangażowanie;
d. komunikacja.
2. Praktyczne aspekty i dylematy stosowania przepisów ustawy ochronie sygnalistów w zakresie:
a. warunków ochrony sygnalistów;
b. form ochrony sygnalistów;
c. obowiązków w zakresie przyjmowania zgłoszeń wewnętrznych i zewnętrznych;
d. obowiązków w zakresie prowadzenia działań następczych;
e. stosowania sankcji.
3. Praktyka stosowania procedur zgłoszeń wewnętrznych i zewnętrznych:
a. przyjmowanie zgłoszeń;
b. wstępna kwalifikacja zgłoszenia;
c. rejestracja zgłoszenia;
d. informacje dla sygnalisty;
e. wstępna ocena zgłoszenia.
4. Postępowania wyjaśniające:
a. należyta staranność;
b. stosowanie RODO;
c. uprawnienia;
d. praktyczna ochrona sygnalisty oraz innych osób podlegających ochronie;
e. modele postępowań;
f. 7 złotych pytań kryminalistyki;
g. co może być dowodem;
h. przyjmowanie wyjaśnień;
i. ocena materiału dowodowego;
j. formułowanie wniosków.
5. Dalsze działania następcze:
a. informacja zwrotna dla sygnalisty;
b. działania wewnętrzne;
c. kierowanie wniosków do innych organów;
d. rejestr zgłoszeń.
6. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.