Szkolenie w czasie rzeczywistym
nie jest to uprzednio nagrany materiał
6 godzin wraz z przerwą
rozpoczynamy o godz. 9.00
Wydrukowany certyfikat
który wyślemy pocztą
Grupa do 25 osób
każdy będzie miał czas na zadawanie pytań
Możliwość zadawania pytań
i dyskusji z innymi uczestnikami
Dostępne na komputerze, tablecie i smartfonie
z dowolnego miejsca
Efektywna komunikacja wewnątrz zespołu jest jednym z podstawowych elementów, które mają wpływ na prawidłowe funkcjonowanie urzędu. Nawet najlepsi pracownicy nie zaprezentują pełni swoich możliwości, jeżeli sposób przekazywania informacji lub informacji zwrotnej będzie szwankował. Właściwa, efektywna komunikacja ma również znaczący wpływ na atmosferę pracy w zespole. Przekłada się na motywację do działania, skuteczną współpracę, a tym samym wyniki pracy całej grupy. Dlatego tak ważne jest, żeby błędy w komunikacji w zespole zredukować do minimum.
W trakcie szkolenia pogłębimy, poszerzymy i utrwalimy wiedzę uczestników z zakresu: procesów grupowych w budowaniu zespołu, ról grupowych i ich wpływu na pracę zespołu, budowania zaufania, sposobów rozwiązywania konfliktów w zespołach, komunikacji w zespole, budowania współpracy, roli i zadań kierownika w zespole oraz stylów kierowania.
Celem szkolenia jest zdobycie i doskonalenie umiejętności oraz zdolności z zakresu: budowania długotrwałych relacji, otwartej komunikacji, inteligencji emocjonalnej, radzenie sobie z konfliktami oraz współpracy w zespole.
Szkolenie adresowane jest do wszystkich pracowników administracji publicznej, którzy w toku swojej codziennej pracy zobowiązani są do funkcjonowania w zespołach pracowniczych.
1. Zdrowo funkcjonujące zespoły:
a. czym jest „zdrowy zespół”;
b. pojęcie zdrowia w rozumieniu procesu grupowego;
c. proces grupowy – psychologiczne aspekty tworzenia zespołu.
2. Czynniki sukcesu pracy zespołowej:
a. budowanie zaufania;
b. współpraca oparta na zaufaniu;
c. sposoby podejmowania decyzji w zespole;
d. kultura pracy zespołu.
3. Komunikacja w zespole:
a. możliwe bariery komunikacyjne;
b. kto i jakiej informacji w zespole i poza zespołem potrzebuje;
c. metody komunikacji w zespole i możliwe struktury przepływu informacji;
d. asertywna komunikacja jako narzędzia do ustalania granic interpersonalnych.
4. Role w zespole:
a. formalna i nieformalna struktura zespołu;
b. zadaniowe i społeczne role w zespole;
c. mechanizmy integracji.
5. Przeciwdziałanie i rozwiazywanie konfliktów:
a. konflikt potencjalny, ukryty i jawny;
b. znamiona konfliktu i jego dynamika;
c. co się dzieje kiedy nic się nie dzieje;
d. język konfliktu;
e. narzędzia do rozwiazywania konfliktów;
f. przechodzenie od konfliktu do współprac;
g. życie po konflikcie.
6. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.