Szkolenie w czasie rzeczywistym
nie jest to uprzednio nagrany materiał
6 godzin wraz z przerwą
rozpoczynamy o godz. 9.00
Wydrukowany certyfikat
który wyślemy pocztą
Grupa do 25 osób
każdy będzie miał czas na zadawanie pytań
Możliwość zadawania pytań
i dyskusji z innymi uczestnikami
Dostępne na komputerze, tablecie i smartfonie
z dowolnego miejsca
Przedsiębiorcy od dawna wiedzą, że proces windykacji dłużnika należy rozpocząć od windykacji telefonicznej. Największą zaletą tej formy kontaktu z wierzycielem są niskie koszty i wbrew pozorom wysoka skuteczność – szczególnie w porównaniu z czasochłonnym procesem sądowym a następnie działaniami komornika. Zalety tej formy odzyskiwania należności jsfp dostrzega coraz więcej urzędów w całej Polsce przyśpieszając proces spływu środków oraz obniżając koszty funkcjonowania urzędu.
Celem szkolenia jest nabycie wiedzy i umiejętności z zakresu prowadzenia efektywnych rozmów z klientami w procesie windykacji telefonicznej w urzędzie, poznanie narzędzi komunikacji z dłużnikiem oraz technik i sposobów radzenia sobie w trudnych sytuacjach podczas prowadzenia telefonicznej windykacji.
Szkolenie zostało przygotowane dla pracowników komórek windykacyjnych i księgowych wierzycieli zajmujących się egzekucją świadczeń pieniężnych.
1. Definicja negocjacji.
2. Sytuacje negocjacyjne.
3. Specyfika negocjacji windykacyjnych.
4. Cechy i umiejętności efektywnego windykatora.
5. Cele rozmów windykacyjnych.
6. Zasady efektywnej rozmowy przez telefon.
7. Przygotowanie do rozmowy z dłużnikiem.
8. Wypracowanie standardów telefonicznych rozmów windykacyjnych: pierwsza rozmowa z dłużnikiem oraz ponawianie kontaktu.
9. Wybrane narzędzia przejmowania kontroli w rozmowie telefonicznej: pytania zamknięte, wyboru, ukierunkowujące, alternatywne, sondujące, aktywne słuchanie, parafrazowanie, podsumowywanie.
10. Diagnoza sytuacji materialnej dłużnika – zadawanie pytań, przerzucanie odpowiedzialności, parafrazowanie.
11. Rodzaje konfliktów.
12. Style rozwiązywania konfliktów.
13. Poznanie zasad przygotowania się do procesu negocjacji.
14. Siła negocjacyjna.
15. Elementy negocjacji w telefonicznych rozmowach windykacyjnych.
16. Wybrane techniki wpływu społecznego w rozmowach windykacyjnych.
17. Błędy popełniane w rozmowach windykacyjnych oraz sposoby przeciwdziałania.
18. Typologia dłużników, gry dłużników – rozpoznawanie i sposoby przeciwdziałania.
19. Poznanie typów i gier stosowanych przez dłużników i sposobów przeciwdziałania.
20. Odkrywanie manipulacji drugiej strony i radzenie sobie z nią.
21. Podsumowywanie ustaleń.
22. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.