Szkolenie w czasie rzeczywistym
nie jest to uprzednio nagrany materiał
6 godzin wraz z przerwą
rozpoczynamy o godz. 9.00
Wydrukowany certyfikat
który wyślemy pocztą
Grupa do 25 osób
każdy będzie miał czas na zadawanie pytań
Możliwość zadawania pytań
i dyskusji z innymi uczestnikami
Dostępne na komputerze, tablecie i smartfonie
z dowolnego miejsca
Do 1 stycznia 2025 roku podmioty objęte ustawą musiały wdrożyć rozwiązania techniczne i organizacyjne niezbędne do uruchomienia systemu e-Doręczeń – Minister Cyfryzacji wydał stosowny komunikat.
Celem tego aktu prawnego jest umożliwienie podmiotom publicznym jak najszerszego świadczenia usług elektronicznych wewnątrz administracji oraz wprowadzenie rozwiązań zapewniających obywatelowi i przedsiębiorcy załatwienie danej sprawy urzędowej na odległość.
Celem szkolenia jest kompleksowe omówienie przygotowania organizacyjnego w jednostkach administracji samorządowej, szkołach, przedszkolach, teatrach, urzędach administracji rządowej, uczelniach wyższych i wielu innych instytucjach, w kontekście dostosowania się do nadchodzących wymagań prawnych.
Na bazie praktycznych przykładów uczestnicy zdobędą wiedzę niezbędną do skutecznej realizacji nowych zadań. Omówione zostaną również szczegółowe procedury wysyłki pism, które zaczną obowiązywać od 1 stycznia 2025 roku.
Szkolenie skierowane jest do członków zespołów odpowiedzialnych za wdrożenie doręczeń elektronicznych w instytucji, a także do osób odpowiedzialnych za funkcjonowanie urzędu, sekretarzy, radców prawnych, koordynatorów czynności kancelaryjnych, informatyków, pracowników którzy obecnie przygotowują pisma, decyzje, zaświadczenia i inne dokumenty wysyłane dotąd papierowo.
1. Zidentyfikowane problemy techniczne i organizacyjne związane z korzystaniem z systemu e-Doręczeń.
2. Omówienie nowych usług:
a. PURDE;
b. KURDE;
c. PUH;
d. adres do doręczeń elektronicznych;
e. Baza Adresów Elektronicznych.
3. Procedury doręczeń w zależności od sposobu wniesienia podania, treści żądania doręczenia, czyli jak i kiedy stosować PURDE i PUH.
4. Doręczenia za pomocą PURDE, PUH – porównanie procedur i wskazanie kluczowych wymagań dla pracowników przygotowujących dokumenty do wysyłki i doręczających przesyłki.
5. Wyjątki od stosowania e-Doręczeń – szczegółowe omówienia możliwości rezygnacji z e-Doręczeń ze wskazaniem praktycznych przykładów procedur.
6. Czy i kiedy można korzystać z ePUAP i innych systemów teleinformatycznych do przyjmowania pisma – okres przejściowy.
7. Jak podpisywać wysyłane pisma przez e-Doręczenia w ramach PURDE i PUH – doświadczenia praktyczne i orzecznictwo.
8. Przesyłki masowe wg standardu doręczeń elektronicznych a zidentyfikowane potrzeby samorządów i innych podmiotów – ustalenia praktyczne podczas prac grupy roboczej ds. e-Doręczeń.
9. Przykładowe procedury doręczeń elektronicznych w ramach postępowania administracyjnego, podatkowego, skarg i wniosków, informacji publicznej – praktyczne przykłady.
10. Doręczenia elektronicznie w systemach klasy EZD i doręczenia elektroniczne z wykorzystaniem aplikacji do e-Doręczeń – przykładowe funkcjonalności i konfiguracja konta podmiotu.
11. Planowane zmiany w systemie doręczeń elektronicznych i przepisach.
12. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.