Szkolenie w czasie rzeczywistym
nie jest to uprzednio nagrany materiał
6 godzin wraz z przerwą
rozpoczynamy o godz. 9.00
Wydrukowany certyfikat
który wyślemy pocztą
Grupa do 25 osób
każdy będzie miał czas na zadawanie pytań
Możliwość zadawania pytań
i dyskusji z innymi uczestnikami
Dostępne na komputerze, tablecie i smartfonie
z dowolnego miejsca
Administracja publiczna coraz częściej musi walczyć o pracowników. Brak odpowiednich kandydatów, a co za tym idzie, nieobsadzone stanowiska to rzeczywistość niemal każdego urzędu w Polsce. Dbanie o urzędników to aktualnie jedno z podstawowych zadań kierowników jednostki. Jednym z narzędzi mogących zachęcić do pracy w urzędzie są rozwiązania w zakresie work-life balance. Potrzebne są one w administracji publicznej nie mniej niż w biznesie prywatnym.
Na przełomie lat 70. i 80. XX w. w krajach anglosaskich powstała metoda zarządzania czasem, która miała przeciwdziałać wypaleniu zawodowemu oraz pracoholizmowi. Zauważono wówczas, że pracownicy, którzy pracują więcej i dłużej wcale nie są wydajniejsi. Wręcz przeciwnie – wraz ze zmęczeniem spadał poziom ich zaangażowania i kreatywności. Na podstawie tych obserwacji zdecydowano się ograniczyć liczbę przepracowanych przez pracownika godzin. Wtedy też pojawiły się pomysły, aby rozdzielić życie zawodowe od prywatnego.
Szkolenie skierowane jest do średniej i wyższej kadry kierowniczej w jednostkach sektora finansów publicznych, która chce zdobyć i pogłębić wiedzę na temat zastosowania narzędzi Work-Life Balance. Szkolenie będzie miało charakter praktyczny, uwzględniający specyfikę jednostek i występujące w nich problemy.
1. Work Life Balance – zrównoważona efektywność:
a. Definicja i istota koncepcji;
b. Work-life balance – poziom pracodawcy;
c. Work-life balance – poziom indywidualny pracownika;
d. Rola kadry menedżerskiej w kształtowaniu wizji zdrowia i zrównoważonej efektywności.
2. Weryfikacja naturalnego rytmu dnia:
a. Analiza własna;
b. Wzorce aktywności dobowej;
c. Krzywa wydajności w poszczególnych godzinach;
d. Sposoby zwiększenie efektywności w czasie jej spadku;
e. Sposób umiejętnego układania planu dnia w zależności od własnej typologii.
3. Rola odpowiedniego zarzadzania sobą w czasie w odnajdywaniu równowagi:
a. Różnica między celem a wizją przyszłości;
b. Różnica między planowaniem a zarządzaniem;
c. Wpływ osobistych celów i wartości na jakość zarządzania czasem;
d. Autodiagnoza własnych umiejętności zarządzania czasem;
e. Bariery utrudniające efektywne zarządzanie czasem.
4. Wybrane sposoby wspierające osiąganie zrównoważonej efektywności:
a. Zasada Pareto;
b. Metoda Kartezjusza;
c. Matryca Eisenhower’a;
d. Definiowanie celów;
e. Nawyki skutecznego działania wg. Stephena R. Covey’a;
f. Postawa asertywna.
5. Stresory w pracy i sposoby przeciwdziałania:
a. Stresor – definicja i rodzaje;
b. Stresory w pracy urzędnika;
c. Rozpoznawanie wypalenia zawodowego;
d. Dostrzeganie posiadanych zasobów walki ze stresorami;
e. Sposoby poszukiwania nowych zasobów – wewnętrzne i zewnętrzne;
f. Zmiana sposobów myślenia.
6. Podsumowanie szkolenia – indywidualny plan działania.
7. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.