Szkolenie w czasie rzeczywistym
nie jest to uprzednio nagrany materiał
6 godzin wraz z przerwą
rozpoczynamy o godz. 9.00
Wydrukowany certyfikat
który wyślemy pocztą
Grupa do 25 osób
każdy będzie miał czas na zadawanie pytań
Możliwość zadawania pytań
i dyskusji z innymi uczestnikami
Dostępne na komputerze, tablecie i smartfonie
z dowolnego miejsca
Media społecznościowe już od kilku lat są nie tylko narzędziem do kontaktu między ludźmi, ale stanowią też kanał komunikacji pomiędzy urzędem a klientem urzędu.
Dzięki szkoleniu każdy przedstawiciel administracji publicznej uniknie najczęstszych błędów popełnianych podczas komunikowania się z obywatelami za pośrednictwem mediów społecznościowych. Dowie się też, jak wykorzystywać social media w codziennej pracy, na przykład do promocji wydarzeń odbywających się w mieście i regionie, zwiększania zaangażowania mieszkańców w akcje społeczne czy pozyskiwania opinii na temat funkcjonowania urzędu.
Uczestnicy dowiedzą się między innymi: jakie możliwości promocji organicznej oferuje Facebook i Instagram, jak z nich korzystać do promocji instytucji, jak zadbać o różnorodność treści na obu platformach, jak promować wydarzenia, eventy, jak działać w grupach. Uczestnicy poznają zasób funkcjonalności dostępnych na obu platformach, którymi można się posługiwać do efektywnej promocji instytucji online oraz do budowania jej wizerunku.
Szkolenie jest przeznaczone dla wszystkich osób, które odpowiadają za promocję instytucji państwowych i samorządowych, a także do radnych oraz innych osób publicznych, prowadzących lub mających zamiar stworzyć profil w mediach społecznościowych.
1. Dlaczego promocja na Facebooku i Instagramie – dane Polska 2021.
2. Nowości na Facebooku i Instagramie – planowane zmiany.
3. Dostępne funkcjonalności Facebooka i Instagrama do działań organicznych:
a. zdjęcie w tle;
b. CTA;
c. karuzela;
d. pokaz slajdów;
e. relacja;
f. live;
g. grupy;
h. oferty pracy na Facebooku i jak je wykorzystać dla własnych celów;
i. Instastory – jak tworzyć;
j. posty siatki;
k. IGTV.
4. Zasady tworzenia ciekawych i angażujących treści chętnie oglądanych przez odbiorców i wywołujących ich reakcje:
a. konkretne formaty;
b. inspiracje;
c. przykłady.
5. Znaczenie bezpośredniego języka do tworzenia postów – case study.
6. Spójność fanpage Facebook czy profilu Instagram – czemu służy?
7. Proste grafiki w Canva.com – warsztat.
8. Planowanie postów na Facebooku i Instagramie w Creator Studio.
9. Analiza fanpage’y Facebooka i profili Instagram prowadzonych przez uczestników.
10. Dyskusja.