Analiza potrzeb szkoleniowych w administracji – projektowanie i zarządzanie szkoleniami w jednostkach sektora finansów publicznych

Dostępne terminy

Opis szkolenia

Analiza potrzeb szkoleniowych stanowi pierwszy etap cyklu szkoleniowego w szkoleniach przeznaczonych dla pracowników konkretnego urzędu. Pozwala ona ustalić, czy szkolenia są potrzebne (i jeśli tak, to jakie) oraz czy dzięki nim jednostka sektora finansów publicznych lepiej będzie sobie radziła z realizacją swoich bieżących i przyszłych obowiązków. W okresie ograniczonych możliwości finansowych pozwala na zaoszczędzenie środków budżetowych przeznaczonych na szkolenie pracowników i na poprawę efektywności wydatków.

Szkolenie będzie miało charakter warsztatów, tak aby nabyte umiejętności można było szybko zweryfikować w praktyce.

Szkolenia skierowane jest do pracowników działów kadr i szkoleń odpowiedzialnych za politykę szkoleniową w jednostkach sektora finansów publicznych – czyli tych wszystkich, którzy odpowiedzialni są za przygotowywanie planu szkoleń, organizację szkoleń zamkniętych, oraz za wysyłanie pracowników na szkolenia otwarte.

Program szkolenia

1. Zadania instytucji zamawiającej szkolenie lub wysyłającej pracowników na szkolenie otwarte:
a. diagnoza potrzeb szkoleniowych;
b. sformułowanie zapytania ofertowego;
c. znalezienie dostawcy usługi szkoleniowej;
d. pomoc przy projektowaniu szkolenia;
e. promocja szkolenia;
f. organizacja szkolenia;
g. ewaluacja szkolenia.

2. Rola uczestników szkolenia na etapie przygotowania szkolenia.

3. Analiza potrzeb szkoleniowych:
a. z jakich powodów planuje się szkolenia;
b. dlaczego należy przeprowadzać analizę potrzeb;
c. kto może przeprowadzać analizę potrzeb;
d. wstępne rozpoznanie potrzeb szkoleniowych;
e. określenie potrzeb szkoleniowych;
f. raport z analizy potrzeb szkoleniowych;
g. szkolenie zamknięte czy otwarte.

4. Jakie informacje są potrzebne?
a. grupa docelowa;
b. sposób zbierania informacji.

5. Porządkowanie informacji – analiza SWOT.

6. Rekrutacja i dobór uczestników szkolenia:
a. wielkość grupy;
b. skład grupy;
c. obecność przełożonych na szkoleniu.

7. Projektowanie szkolenia:
a. określenie celów szkolenia;
b. dobór treści szkolenia;
c. selekcja informacji;
d. dobór trenerów;
e. ramy czasowe szkolenia;
f. wybór miejsca szkolenia.

8. Metody oceny efektów szkolenia.

Formularz zgłoszeniowy

    Termin szkolenia Osoba zgłaszająca
    Osoby zgłaszane
    Zwolnienie z VAT

    Do ceny nie doliczymy podatku VAT w przypadku oświadczenia, że uczestnictwo w szkoleniu jest finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych.

    Podsumowanie kosztów
    Dane odbiorcy
    Dane nabywcy
    Uwagi

    Wysłanie niniejszego formularza zgłoszenia stanowi prawnie wiążące zobowiązanie do uczestnictwa w szkoleniu na warunkach w nim określonych. Rezygnacji z udziału w szkoleniu można dokonać wyłącznie w formie pisemnej (e-mail, fax, poczta), najpóźniej 7 dni roboczych przed szkoleniem. W przypadku otrzymania rezygnacji przez organizatora później niż na 7 dni roboczych przed dniem szkolenia lub niezalogowania się uczestnika do platformy i tym samym niewzięcia udziału w szkoleniu, zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami uczestnictwa, wynikającymi z przesłanej karty zgłoszenia, na podstawie wystawionej faktury VAT. Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału w szkoleniu.

    Przesłanie zgłoszenia i podanie danych osobowych jest dobrowolne. Niepodanie wymaganych danych uniemożliwi realizację umowy/zamówienia. Administratorem danych osobowych będzie Presscom Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, numer KRS 0000173413. Dane osobowe nie będą przekazywane podmiotom trzecim bez prawidłowej podstawy prawnej. Mają Państwo prawo do żądania od Presscom Sp. z o.o. dostępu do swoich danych osobowych oraz ich sprostowania lub usunięcia. W sprawach z zakresu ochrony danych osobowych możliwy jest kontakt z do@presscom.pl. Pełna treść klauzuli informacyjnej dostępna jest na stronie internetowej: https://presscom.pl/do.