Szkolenie w czasie rzeczywistym
nie jest to uprzednio nagrany materiał
6 godzin wraz z przerwą
rozpoczynamy o godz. 9.00
Wydrukowany certyfikat
który wyślemy pocztą
Grupa do 25 osób
każdy będzie miał czas na zadawanie pytań
Możliwość zadawania pytań
i dyskusji z innymi uczestnikami
Dostępne na komputerze, tablecie i smartfonie
z dowolnego miejsca
Analiza potrzeb szkoleniowych stanowi pierwszy etap cyklu szkoleniowego w szkoleniach przeznaczonych dla pracowników konkretnego urzędu. Pozwala ona ustalić, czy szkolenia są potrzebne (i jeśli tak, to jakie) oraz czy dzięki nim jednostka sektora finansów publicznych lepiej będzie sobie radziła z realizacją swoich bieżących i przyszłych obowiązków. W okresie ograniczonych możliwości finansowych pozwala na zaoszczędzenie środków budżetowych przeznaczonych na szkolenie pracowników i na poprawę efektywności wydatków.
Szkolenie będzie miało charakter warsztatów, tak aby nabyte umiejętności można było szybko zweryfikować w praktyce.
Szkolenia skierowane jest do pracowników działów kadr i szkoleń odpowiedzialnych za politykę szkoleniową w jednostkach sektora finansów publicznych – czyli tych wszystkich, którzy odpowiedzialni są za przygotowywanie planu szkoleń, organizację szkoleń zamkniętych, oraz za wysyłanie pracowników na szkolenia otwarte.
1. Zadania instytucji zamawiającej szkolenie lub wysyłającej pracowników na szkolenie otwarte:
a. diagnoza potrzeb szkoleniowych;
b. sformułowanie zapytania ofertowego;
c. znalezienie dostawcy usługi szkoleniowej;
d. pomoc przy projektowaniu szkolenia;
e. promocja szkolenia;
f. organizacja szkolenia;
g. ewaluacja szkolenia.
2. Rola uczestników szkolenia na etapie przygotowania szkolenia.
3. Analiza potrzeb szkoleniowych:
a. z jakich powodów planuje się szkolenia;
b. dlaczego należy przeprowadzać analizę potrzeb;
c. kto może przeprowadzać analizę potrzeb;
d. wstępne rozpoznanie potrzeb szkoleniowych;
e. określenie potrzeb szkoleniowych;
f. raport z analizy potrzeb szkoleniowych;
g. szkolenie zamknięte czy otwarte.
4. Jakie informacje są potrzebne?
a. grupa docelowa;
b. sposób zbierania informacji.
5. Porządkowanie informacji – analiza SWOT.
6. Rekrutacja i dobór uczestników szkolenia:
a. wielkość grupy;
b. skład grupy;
c. obecność przełożonych na szkoleniu.
7. Projektowanie szkolenia:
a. określenie celów szkolenia;
b. dobór treści szkolenia;
c. selekcja informacji;
d. dobór trenerów;
e. ramy czasowe szkolenia;
f. wybór miejsca szkolenia.
8. Metody oceny efektów szkolenia.