Analiza potrzeb szkoleniowych w administracji – projektowanie i zarządzanie szkoleniami w jednostkach sektora finansów publicznych

Opis szkolenia

Analiza potrzeb szkoleniowych stanowi pierwszy etap cyklu szkoleniowego w szkoleniach przeznaczonych dla pracowników konkretnego urzędu. Pozwala ona ustalić, czy szkolenia są potrzebne (i jeśli tak, to jakie) oraz czy dzięki nim jednostka sektora finansów publicznych lepiej będzie sobie radziła z realizacją swoich bieżących i przyszłych obowiązków. W okresie ograniczonych możliwości finansowych pozwala na zaoszczędzenie środków budżetowych przeznaczonych na szkolenie pracowników i na poprawę efektywności wydatków.

Szkolenie będzie miało charakter warsztatów, tak aby nabyte umiejętności można było szybko zweryfikować w praktyce.

Szkolenia skierowane jest do pracowników działów kadr i szkoleń odpowiedzialnych za politykę szkoleniową w jednostkach sektora finansów publicznych – czyli tych wszystkich, którzy odpowiedzialni są za przygotowywanie planu szkoleń, organizację szkoleń zamkniętych, oraz za wysyłanie pracowników na szkolenia otwarte.

Program szkolenia

1. Zadania instytucji zamawiającej szkolenie lub wysyłającej pracowników na szkolenie otwarte:
a. diagnoza potrzeb szkoleniowych;
b. sformułowanie zapytania ofertowego;
c. znalezienie dostawcy usługi szkoleniowej;
d. pomoc przy projektowaniu szkolenia;
e. promocja szkolenia;
f. organizacja szkolenia;
g. ewaluacja szkolenia.

2. Rola uczestników szkolenia na etapie przygotowania szkolenia.

3. Analiza potrzeb szkoleniowych:
a. z jakich powodów planuje się szkolenia;
b. dlaczego należy przeprowadzać analizę potrzeb;
c. kto może przeprowadzać analizę potrzeb;
d. wstępne rozpoznanie potrzeb szkoleniowych;
e. określenie potrzeb szkoleniowych;
f. raport z analizy potrzeb szkoleniowych;
g. szkolenie zamknięte czy otwarte.

4. Jakie informacje są potrzebne?
a. grupa docelowa;
b. sposób zbierania informacji.

5. Porządkowanie informacji – analiza SWOT.

6. Rekrutacja i dobór uczestników szkolenia:
a. wielkość grupy;
b. skład grupy;
c. obecność przełożonych na szkoleniu.

7. Projektowanie szkolenia:
a. określenie celów szkolenia;
b. dobór treści szkolenia;
c. selekcja informacji;
d. dobór trenerów;
e. ramy czasowe szkolenia;
f. wybór miejsca szkolenia.

8. Metody oceny efektów szkolenia.

Obecnie nie mamy zaplanowanego takiego szkolenia
Zostaw swój adres e-mail, poinformujemy Cię o nowych terminach
Analiza potrzeb szkoleniowych w administracji – projektowanie i zarządzanie szkoleniami w jednostkach sektora finansów publicznych

    Sprawdź inne nasze szkolenia

    Praca z rodziną dotkniętą przemocą – zagadnienia praktyczne
    Najbliższy termin: 30 styczeń 2025
    Opis i wartościowanie stanowisk pracy w administracji publicznej
    Najbliższy termin: 30 styczeń 2025