Szkolenie w czasie rzeczywistym
nie jest to uprzednio nagrany materiał
6 godzin wraz z przerwą
rozpoczynamy o godz. 9.00
Wydrukowany certyfikat
który wyślemy pocztą
Grupa do 25 osób
każdy będzie miał czas na zadawanie pytań
Możliwość zadawania pytań
i dyskusji z innymi uczestnikami
Dostępne na komputerze, tablecie i smartfonie
z dowolnego miejsca
Kodeks cywilny to jeden z podstawowych aktów polskiego prawa, którego znajomość jest niezbędna w pracy każdego urzędnika, niezależnie od zajmowanego stanowiska. Regulacja ta normuje bowiem stosunki prawne między osobami fizycznym i osobami prawnymi, zawierając przepisy wspólne dla całego prawa cywilnego – dotyczące zdolności prawnej, zdolności do czynności prawnych, uczestników obrotu prawnego, oświadczeń woli i ich wad, zawierania umów, form czynności prawnych czy też przedawnienia, warunku, terminu, pełnomocnictwa.
Umiejętność stosowania przepisów kodeksu cywilnego jest istotna szczególnie dla pracowników działów zamówień publicznych oraz wszystkich, którzy w imieniu jednostki administracji publicznej składają zamówienia i przygotowują umowy z podmiotami zewnętrznymi. Tym bardziej że prawo zamówień publicznych zawiera wiele odniesień do kodeksu cywilnego.
Szkolenie skierowane jest do wszystkich, którzy w ramach wykonywania codziennych zadań muszą znać i stosować przepisy tej ustawy.
1. Pojęcie umowy w prawie polskim:
a. Umowa oraz jej rodzaje;
b. Umowy nazwane oraz umowy nienazwane;
c. Sposoby zawarcia umowy (umowa przedwstępna, oferta, aukcja, przetarg);
d. Forma zawarcia umowy (formy zwykle, formy szczególne);
e. Podstawowe zasady wykonywania umów (art. 353¹ k.c.);
f. Termin spełnienia świadczenia oraz skutki jego niezachowania (opóźnienie, zwłoka);
g. Sposoby spełnienia świadczenia;
h. Odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania;
i. Odpowiedzialność za osoby trzecie;
j. Przesłanki odpowiedzialności cywilnej;
k. Szkoda, związek przyczynowy, wina dłużnika;
l. Kara umowna – zasady jej zastosowania i wypłaty;
m. Dodatkowe postanowienia umowne;
n. Surogaty wykonania zobowiązania.
2. Umowa sprzedaży:
a. Cechy charakterystyczne umowy sprzedaży;
b. Sprzedaż konsumencka;
c. Strony umowy oraz jej forma;
d. Przedmiot umowy sprzedaży;
e. Obowiązki sprzedawcy;
f. Obowiązki kupującego;
g. Rękojmia za wady rzeczy;
h. Gwarancja;
i. Niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową;
j. Przedawnienie roszczeń wynikających z umowy sprzedaży.
3. Umowa o dzieło:
a. Istota oraz zakres umowy o dzieło;
b. Pojęcie dzieła;
c. Prawa i obowiązki przyjmującego zamówienie;
d. Prawa i obowiązki zamawiającego;
e. Wynagrodzenie w umowie o dzieło (wynagrodzenie ryczałtowe, wynagrodzenie kosztorysowe);
f. Rękojmia za wady dzieła;
g. Gwarancja przy umowie o dzieło oraz przedawnienie roszczeń.
4. Umowa zlecenia:
a. Ogólna charakterystyka umowy zlecenia;
b. Strony umowy zlecenia oraz jej forma;
c. Treść stosunku zobowiązaniowego zlecenia;
d. Prawa i obowiązki zleceniobiorcy;
e. Prawa i obowiązki zleceniodawcy;
f. Zakończenie umowy oraz przedawnienie roszczeń;
g. Nienazwane umowy o świadczenie usług z art. 750 k.c.
5. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.