Asertywność w pracy kontrolera i audytora

Opis szkolenia

Szkolenie ma na celu zdobycie umiejętności przydatnych w pracy kontrolera. Rozwinięcie wiedzy w zakresie wykorzystywania mechanizmów psychologicznych, budowanie relacji w niesprzyjających warunkach oraz redukcja swoich słabych stron – to tylko niektóre z aspektów, które poruszymy na szkoleniu a które kontrolerzy będą mogli wykorzystać podczas swojej pracy.

Szkolenie będzie miało charakter warsztatów, tak aby nabyte umiejętności można było szybko zweryfikować w praktyce.

Szkolenie skierowane jest do pracowników działów audytu i kontroli w urzędach administracji publicznej każdego szczebla, osób zatrudnionych w referatach: nadzoru, kontroli projektów, monitoringu i kontroli trwałości oraz każdego pracownika administracji, który w swej pracy dokonuje kontroli lub audytu.

Program szkolenia

1. Czym jest asertywność?
a. typologia postaw w relacjach społecznych;
b. definicja asertywności;
c. zachowania asertywne vs. zachowania nie asertywne w pracy kontrolera/ audytora.

2. Psychologiczne aspekty budowania relacji w stosunkach kontrolujący – kontrolowany:
a. lęki i oczekiwania;
b. stereotypy i ich wpływ na realne sytuacje zawodowe;
c. mechanizmy psychologiczne utrudniające współpracę: projekcja, identyfikacja, generalizacja i inne.

3. Asertywne wyrażanie opinii i prowadzenie rozmów:
a. komunikacyjne fundamenty asertywności;
b. procedury prowadzenia rozmów: budowanie struktur, odpowiedzialność nadawcy i odbiorcy.

4. Asertywne rozumienie i wyrażanie emocji w sytuacjach zawodowych:
a. rola Inteligencji Emocjonalnej w zawodach społecznych;
b. koło emocji – do jakich emocji mamy dostęp?
c. jak asertywnie mówić o emocjach – procedury.

5. Asertywne przyjmowanie i wyrażanie krytyki:
a. rodzaje krytyki;
b. co słyszymy a czego dotyczy krytyka;
c. asertywne procedury pracy z krytyką.

6. Obrona swoich praw:
a. kiedy warto a kiedy nie należy angażować się w obronę praw?
b. identyfikowanie intencji komunikatu;
c. asertywne procedury ochrony własnych praw;
d. konfrontacyjne techniki asertywne.

7. Asertywna komunikacja w pracy z trudnym klientem:
a. ochrona własnych granic;
b. asertywne rozwiązywanie konfliktów;
c. procedury asertywne w sytuacjach społecznych.

8. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.

Obecnie nie mamy zaplanowanego takiego szkolenia
Zostaw swój adres e-mail, poinformujemy Cię o nowych terminach
Asertywność w pracy kontrolera i audytora

    Sprawdź inne nasze szkolenia