Doręczenia elektroniczne od strony praktycznej od 1 stycznia 2025 r. – wpływ zmian na procedury administracyjne i kancelaryjne

Dostępne terminy

  • Termin 29 styczeń 2025 środa godz. 9.00-15.00
  • Miejsce Online
  • Cena 640 zł/os. cena promocyjna do 24.01.2025
    później 740 zł/os.
  • Prowadzący Artur Prasal

Opis szkolenia

29 października 2024 roku przyjęto projekt ustawy zmieniającej ustawę o doręczeniach elektronicznych.

Nowelizacja wprowadzi istotne zmiany od 1 stycznia 2025 r., czyli od kiedy olbrzymia liczba podmiotów zobowiązana będzie do wdrożenia nowego sposobu komunikacji we własnych instytucjach. Od tego dnia w większości procedur papierowe listy polecone wysyłane m.in. przez urzędy samorządowe, zostaną zastąpione przez wysyłkę elektroniczną nawet do osób niekorzystających z internetu, komputera, a nawet w przypadkach w których urzędy nie załatwiają spraw elektronicznie.

Celem szkolenia jest kompleksowe omówienie przygotowania organizacyjnego w jednostkach administracji samorządowej, szkołach, przedszkolach, teatrach, urzędach administracji rządowej, uczelniach wyższych i wielu innych instytucjach, w kontekście dostosowania się do nadchodzących wymagań prawnych. Na bazie praktycznych przykładów uczestnicy zdobędą wiedzę niezbędną do skutecznej realizacji nowych zadań. Omówione zostaną również szczegółowe procedury wysyłki pism, które zaczną obowiązywać od 1 stycznia 2025 roku.

Szkolenie skierowane jest do członków zespołów odpowiedzialnych za wdrożenie doręczeń elektronicznych w instytucji, a także do osób odpowiedzialnych za funkcjonowanie urzędu, sekretarzy, radców prawnych, koordynatorów czynności kancelaryjnych, informatyków, pracowników którzy obecnie przygotowują pisma, decyzje, zaświadczenia i inne dokumenty wysyłane dotąd papierowo.

Program szkolenia

1. Podstawowe założenia nowego systemu doręczeń elektronicznych z uwzględnieniem prac grupy roboczej ds. e-Doręczeń i projektu nowelizacji ustawy o doręczeniach elektronicznych.

2. Od kiedy będą obowiązywać nowe doręczenia elektroniczne dla różnych podmiotów.

3. Omówienie nowych usług:
a. PURDE;
b. KURDE;
c. PUH;
d. adres do doręczeń elektronicznych;
e. Baza Adresów Elektronicznych.

4. Doręczenia za pomocą PURDE, PUH – porównanie procedur i wskazanie kluczowych wymagań dla pracowników przygotowujących dokumenty do wysyłki i doręczających przesyłki.

5. Wyjątki od stosowania eDoręczeń – szczegółowe omówienia możliwości rezygnacji ż eDoręczeń ze wskazaniem praktycznych przykładów procedur.

6. Czy i kiedy można korzystać z ePUAP i innych systemów teleinformatycznych do przyjmowania pisma – okres przejściowy.

7. Jak podpisywać wysyłane pisma przez eDoręczenia w ramach PURDE i PUH.

8. Przesyłki masowe wg standardu doręczeń elektronicznych a zidentyfikowane potrzeby samorządów i innych podmiotów – ustalenia praktyczne podczas prac grupy roboczej ds. eDoręczeń.

9. Przykładowe procedury doręczeń elektronicznych w ramach:
a. postępowania administracyjnego;
b. procedury podatkowej;
c. skarg i wniosków;
d. informacji publicznej.

10. Doręczenia elektroniczne a wymagania Instrukcji kancelaryjnych.

11. Doręczenia elektronicznie w systemach klasy EZD i doręczenia elektroniczne z wykorzystaniem aplikacji do eDoręczeń – przykładowe funkcjonalności i konfiguracja konta podmiotu

12. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.

Formularz zgłoszeniowy

    Termin szkolenia Osoba zgłaszająca
    Osoby zgłaszane
    Zwolnienie z VAT

    Do ceny nie doliczymy podatku VAT w przypadku oświadczenia, że uczestnictwo w szkoleniu jest finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych.

    Podsumowanie kosztów
    Dane odbiorcy
    Dane nabywcy
    Uwagi

    Wysłanie niniejszego formularza zgłoszenia stanowi prawnie wiążące zobowiązanie do uczestnictwa w szkoleniu na warunkach w nim określonych. Rezygnacji z udziału w szkoleniu można dokonać wyłącznie w formie pisemnej (e-mail, fax, poczta), najpóźniej 7 dni roboczych przed szkoleniem. W przypadku otrzymania rezygnacji przez organizatora później niż na 7 dni roboczych przed dniem szkolenia lub niezalogowania się uczestnika do platformy i tym samym niewzięcia udziału w szkoleniu, zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami uczestnictwa, wynikającymi z przesłanej karty zgłoszenia, na podstawie wystawionej faktury VAT. Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału w szkoleniu.

    Przesłanie zgłoszenia i podanie danych osobowych jest dobrowolne. Niepodanie wymaganych danych uniemożliwi realizację umowy/zamówienia. Administratorem danych osobowych będzie Presscom Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, numer KRS 0000173413. Dane osobowe nie będą przekazywane podmiotom trzecim bez prawidłowej podstawy prawnej. Mają Państwo prawo do żądania od Presscom Sp. z o.o. dostępu do swoich danych osobowych oraz ich sprostowania lub usunięcia. W sprawach z zakresu ochrony danych osobowych możliwy jest kontakt z do@presscom.pl. Pełna treść klauzuli informacyjnej dostępna jest na stronie internetowej: https://presscom.pl/do.