Szkolenie w czasie rzeczywistym
nie jest to uprzednio nagrany materiał
6 godzin wraz z przerwą
rozpoczynamy o godz. 9.00
Wydrukowany certyfikat
który wyślemy pocztą
Grupa do 25 osób
każdy będzie miał czas na zadawanie pytań
Możliwość zadawania pytań
i dyskusji z innymi uczestnikami
Dostępne na komputerze, tablecie i smartfonie
z dowolnego miejsca
29 października 2024 roku przyjęto projekt ustawy zmieniającej ustawę o doręczeniach elektronicznych.
Nowelizacja wprowadzi istotne zmiany od 1 stycznia 2025 r., czyli od kiedy olbrzymia liczba podmiotów zobowiązana będzie do wdrożenia nowego sposobu komunikacji we własnych instytucjach. Od tego dnia w większości procedur papierowe listy polecone wysyłane m.in. przez urzędy samorządowe, zostaną zastąpione przez wysyłkę elektroniczną nawet do osób niekorzystających z internetu, komputera, a nawet w przypadkach w których urzędy nie załatwiają spraw elektronicznie.
Celem szkolenia jest kompleksowe omówienie przygotowania organizacyjnego w jednostkach administracji samorządowej, szkołach, przedszkolach, teatrach, urzędach administracji rządowej, uczelniach wyższych i wielu innych instytucjach, w kontekście dostosowania się do nadchodzących wymagań prawnych. Na bazie praktycznych przykładów uczestnicy zdobędą wiedzę niezbędną do skutecznej realizacji nowych zadań. Omówione zostaną również szczegółowe procedury wysyłki pism, które zaczną obowiązywać od 1 stycznia 2025 roku.
Szkolenie skierowane jest do członków zespołów odpowiedzialnych za wdrożenie doręczeń elektronicznych w instytucji, a także do osób odpowiedzialnych za funkcjonowanie urzędu, sekretarzy, radców prawnych, koordynatorów czynności kancelaryjnych, informatyków, pracowników którzy obecnie przygotowują pisma, decyzje, zaświadczenia i inne dokumenty wysyłane dotąd papierowo.
1. Podstawowe założenia nowego systemu doręczeń elektronicznych z uwzględnieniem prac grupy roboczej ds. e-Doręczeń i projektu nowelizacji ustawy o doręczeniach elektronicznych.
2. Od kiedy będą obowiązywać nowe doręczenia elektroniczne dla różnych podmiotów.
3. Omówienie nowych usług:
a. PURDE;
b. KURDE;
c. PUH;
d. adres do doręczeń elektronicznych;
e. Baza Adresów Elektronicznych.
4. Doręczenia za pomocą PURDE, PUH – porównanie procedur i wskazanie kluczowych wymagań dla pracowników przygotowujących dokumenty do wysyłki i doręczających przesyłki.
5. Wyjątki od stosowania eDoręczeń – szczegółowe omówienia możliwości rezygnacji ż eDoręczeń ze wskazaniem praktycznych przykładów procedur.
6. Czy i kiedy można korzystać z ePUAP i innych systemów teleinformatycznych do przyjmowania pisma – okres przejściowy.
7. Jak podpisywać wysyłane pisma przez eDoręczenia w ramach PURDE i PUH.
8. Przesyłki masowe wg standardu doręczeń elektronicznych a zidentyfikowane potrzeby samorządów i innych podmiotów – ustalenia praktyczne podczas prac grupy roboczej ds. eDoręczeń.
9. Przykładowe procedury doręczeń elektronicznych w ramach:
a. postępowania administracyjnego;
b. procedury podatkowej;
c. skarg i wniosków;
d. informacji publicznej.
10. Doręczenia elektroniczne a wymagania Instrukcji kancelaryjnych.
11. Doręczenia elektronicznie w systemach klasy EZD i doręczenia elektroniczne z wykorzystaniem aplikacji do eDoręczeń – przykładowe funkcjonalności i konfiguracja konta podmiotu
12. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.