Szkolenie w czasie rzeczywistym
nie jest to uprzednio nagrany materiał
6 godzin wraz z przerwą
rozpoczynamy o godz. 9.00
Wydrukowany certyfikat
który wyślemy pocztą
Grupa do 25 osób
każdy będzie miał czas na zadawanie pytań
Możliwość zadawania pytań
i dyskusji z innymi uczestnikami
Dostępne na komputerze, tablecie i smartfonie
z dowolnego miejsca
Celem szkolenia jest pogłębienie, poszerzenie, zdobycie i utrwalenie wiedzy z zakresu wyznaczania, formułowania i osiągania celów, ustalania priorytetów, stosowania narzędzi efektywnego planowania, organizacji dnia pracy, technik planowania, zasad delegowania oraz radzenia sobie ze stresem wynikającym z presji czasu.
W trakcie warsztatów uczestnicy – wspólnie z trenerem – będą doskonalić umiejętności związane z analizą własnych mocnych i słabych stron w zakresie zarządzania sobą w czasie, wyznaczania i realizacji celów, rozróżniania spraw ważnych i pilnych, ustalania priorytetów, korzystania z programu Microsoft Outlook w codziennej pracy, działania w środowisku wielozadaniowym oraz asertywnego budowania relacji w miejscu pracy.
Szkolenie skierowane jest do wszystkich pracowników jednostek sektora finansów publicznych, którzy chcą zdobyć nowe umiejętności lub pogłębić wiedzę z zakresu zarządzania czasem i organizacji pracy.
Spotkanie będzie miało charakter warsztatowy, tak aby nabyte umiejętności można było szybko zweryfikować w praktyce.
1. Pojęcie czasu:
a. mój indywidualny czas;
b. analiza straconego czasu;
c. perspektywy postrzegania czasu;
d. straty czas na stanowisku pracy;
e. stare i nowe nawyki.
2. Kształtowanie nowych nawyków:
a. bądź pro aktywny;
b. zaczynaj zawsze z wizją końca.
3. Wyznaczanie celów:
a. cele a marzenia;
b. misja i wartości;
c. reguły wyznaczania celów: SMART, LOCK, metoda Skinnera.
4. Ustalanie priorytetów:
a. wielozadaniowość miejsca pracy;
b. metoda Pareto;
c. analiza ABC;
d. metoda Einsehovera.
5. Reguły planowania:
a. strefy buforowe;
b. kamienie milowe;
c. zadania równoległe.
6. Narzędzia planowania i kontroli działań:
a. metoda ALPEN;
b. MS Outlook;
c. wykres GANTA;
d. metoda RACI;
e. macierz zadaniowa.
7. Radzenie sobie ze stresem wynikającym z presji czasu:
a. źródła stresu rzeczywiste i pozorne;
b. metody pracy ze stresem;
c. pożeracze czasu.
8. Komunikacja i jej wpływ na efektywność pracy:
a. schematy komunikacyjne;
b. przepływy komunikacji;
c. otwieranie komunikacji w organizacji.
9. Asertywna komunikacja w miejscu pracy:
a. typologia postaw;
b. procedury asertywne: wyznaczanie granic, obrona własnego terytorium, kontakt z autorytetem.
10. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.