Szkolenie w czasie rzeczywistym
nie jest to uprzednio nagrany materiał
6 godzin wraz z przerwą
rozpoczynamy o godz. 9.00
Wydrukowany certyfikat
który wyślemy pocztą
Grupa do 25 osób
każdy będzie miał czas na zadawanie pytań
Możliwość zadawania pytań
i dyskusji z innymi uczestnikami
Dostępne na komputerze, tablecie i smartfonie
z dowolnego miejsca
Znajomość zasad składania wniosków o zezwolenie na sprzedaż alkoholu jest niezbędna dla pracowników administracji publicznej, zwłaszcza przy rozpatrywaniu spraw dotyczących lokali położonych w budynkach wielolokalowych. Prawidłowe ustalenie, kto reprezentuje wspólnotę lub współwłaścicieli, ma bezpośredni wpływ na legalność i skuteczność wydawanych decyzji. Błędy w tym zakresie mogą prowadzić do uchylenia decyzji administracyjnych lub skarg sądowych.
Szkolenie wyjaśni, jak rozróżniać małe i duże wspólnoty mieszkaniowe, kto może skutecznie podpisać uchwałę o zgodzie na sprzedaż alkoholu oraz jakie dokumenty powinny zostać dołączone do wniosku.
Uczestnicy nauczą się także analizować odpisy z ksiąg wieczystych i rozpoznawać przypadki, gdy budynek nie tworzy wspólnoty, lecz jest objęty współwłasnością. Zajęcia zakończy dyskusja i omówienie praktycznych przykładów.
Szkolenie skierowane jest do wszystkich, którzy w ramach wykonywania codziennych zadań muszą znać i stosować przepisy regulujące występowanie z wnioskiem o zgodę na sprzedaż alkoholu.
1. Wspólnoty mieszkaniowe – zagadnienia ogólne:
a. co to jest wspólnota mieszkaniowa i kiedy powstaje;
b. jaki jest adres wspólnoty mieszkaniowej;
c. zasady aktualizacji adresu wspólnoty mieszkaniowej;
d. mała i duża wspólnota mieszkaniowa, czym się od siebie różnią;
e. zasady reprezentacji małych wspólnota mieszkaniowych w kontekście składania wniosku o zgodę na sprzedaż alkoholu;
f. zasady reprezentacji dużych wspólnot mieszkaniowych w kontekście składania wniosku o zgodę na sprzedaż alkoholu;
g. kiedy we wspólnotach mieszkaniowych należy podejmować uchwały;
h. zarząd w dużej wspólnocie mieszkaniowej;
i. co to jest zarząd powierzony;
j. czy mała wspólnota mieszkaniowa może mieć zarząd;
k. zarząd a pojęcie czynności zwykłego zarządu i przekraczających zakres zwykłego zarządu w kontekście podejmowania uchwał;
l. zarząd a zarządca czyli administrator;
m. kto to jest zarządca sądowy i jak reprezentuje wspólnotę w kontekście składania wniosku o zgodę na sprzedaż alkoholu;
n. pełnomocnictwo dla zarządcy a uchwała;
o. uchwała zarządu a uchwała wspólnoty;
p. zasady liczenia głosów przy podejmowania uchwał przez wspólnotę.
2. Zasady funkcjonowania budynków wielolokalowych nieobjętych wspólnotami:
a. kiedy do budynków wielolokalowych stosujemy Ustawę o własności lokali a kiedy Kodeks cywilny;
b. dlaczego nie każdy budynek wielolokalowy ma wspólnotę;
c. zasady funkcjonowania budynków wielolokalowych nieobjętych wspólnotami mieszkaniowymi;
d. zasady podejmowania decyzji w w/w budynkach i wyrażania zgody na sprzedaż alkoholu;
e. decyzja współwłaścicieli co do określonych spraw;
f. pojęcie czynności zwykłego zarządu i przekraczających zakres zwykłego zarządu w w/w budynkach;
g. zasady reprezentacji współwłaścicieli w w/w budynkach;
h. kiedy współwłaścicieli reprezentuje zarządca sądowy;
i. czy przy „zwykłej” współwłasności budynku może występować zarząd.
3. Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o zezwolenie na sprzedaż alkoholu:
a. jakie dokumenty do wniosku o zezwolenie na sprzedaż alkoholu powinna złożyć osoba mająca lokal w małej wspólnocie mieszkaniowej;
b. jakie dokumenty do wniosku o zezwolenie na sprzedaż alkoholu powinna złożyć osoba mająca lokal w dużej wspólnocie mieszkaniowej;
c. jakie dokumenty do wniosku o zezwolenie na sprzedaż alkoholu powinna złożyć osoba mająca lokal w budynku nieobjętym wspólnotą mieszkaniową;
d. analiza formalna w/w dokumentów załączanych do wniosku o zezwolenie na sprzedaż alkoholu;
e. czy organ administracji powinien liczyć głosy pod uchwałą właścicieli zezwalającą na sprzedaż alkoholu, czy tylko poprzestawać na oświadczeniu członków zarządu;
f. kto podpisuje uchwałę wspólnoty mieszkaniowej wyrażającą zgodę na sprzedaż alkoholu,
g. czy podpisy na dokumentach powinny być czytelne.
4. Zasady czytania odpisów z ksiąg wieczystych:
a. zasady czytania odpisów z ksiąg wieczystych w kontekście problematyki wspólnot mieszkaniowych, ustalania ilości współwłaścicieli i mieszkań (praca z dokumentem);
b. zasady czytania odpisów z ksiąg wieczystych w kontekście funkcjonowania budynków objętych „zwykłą” współwłasnością, ustalania ilości współwłaścicieli i zasad reprezentacji.
5. Dyskusja.